FAKTURACE V PŘESHRANIČNÍM OBCHODU A SLUŽBÁCH – VČETNĚ ÚČTOVÁNÍ PŘIJATÝCH FAKTUR

Profesní síť LinkedIn pro HR manažery Zobrazit větší
  • středa 15. dubna 2020 v 09:00 hod.
  • květen
  • Olomouc
  • ZDRAŽIL Vladimír Ing.

Lektor:

Ing. Vladimír ZDRAŽIL

Člen metodické rady Svazu účetních, specialista na přeshraniční obchod, autor odborných článků pro účetní, daňové poradce, ekonomy a další.

Podrobný program školení:

1 600 Kč bez DPH(1 936 Kč s DPH)

Množstevní slevy
Počet účastníků Cena Ušetříte
3 1 839 Kč 290 Kč
4 1 742 Kč 774 Kč

Doporučte školení kolegovi!

Podrobný program školení:

Datum konání:

15.4.2020

Časový harmonogram:

8.15 –  9.00 – prezence účastníků

9.00 – 13.30 – odborný program

Lektor:

Ing. Vladimír ZDRAŽIL

Člen metodické rady Svazu účetních, specialista na přeshraniční obchod, autor odborných článků pro účetní, daňové poradce, ekonomy a další.

Komu je školení určeno:

Školení je určeno pro fakturantky, finanční účetní zaměřené na účtování přijatých faktur s původem z EU či třetích zemí, obchodníky se specializací na zahraniční obchod a služby, kteří s partnery řeší a komunikují závazky, fakturaci, opravné daňové doklady, skonta, množstevní bonusy atd. 

Cíl školení:

Školení reaguje na potřebu ekonomických úseků (účtáren) nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od zahraničních partnerů. Na praktických příkladech – vydaných i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině – si účastníci semináře ozřejmí správné uplatnění DPH s důrazem na časové souvislosti v evidenci pro DPH, problematiku dovozu a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví (souvztažnosti). 

Program školení: 

Shrnutí změn v novele 2020 ve vazbě na přeshraniční obchod, a to zejména nová úprava call-off stock v paragrafu 18, zpřísnění podmínek pro prokazování přepravy do jiného členského státu, nový pohled na řetězové obchody/. Seznámení s plánovanou generální změnou uplatňování DPH z přeshraničních transakcí (zboží a služby) a přechod od přenesené daňové povinosti k režimu jednoho správního místa (OSS).

  1. Pořízení zboží z jiného členského státu – uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace /množstevní, kvalitativní/, uplatnění nároku na odpočet dle paragrafu 11, účetní souvztažnosti, trojstranné obchody, zboží v e-commerce
  2. Dodání zboží do jiného členského státu – místo uskutečnění zdanitelného plnění, osoba povinná přiznat DPH, důkazní prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní bonus na konci sledovaného období, zasílání zboží, ukázka a náležitosti faktury, zboží v e-commerce. Zasílání zboží do JČS. Přemístění zboží do JČS.
  3. Dovoz zboží – uplatnění DPH při dovozu, faktury při dovozu, účetní souvztažnosti, rizika při dovozu
  4. Vývoz zboží – uplatnění DPH při vývozu, faktury při vývozu, důkazní prostředky, služby navázané na vývoz dle paragrafu 69 a daňový režim
  5. Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí země – uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla – viz paragraf 9, ZDPH, souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb, ukázka faktur včetně jejích náležitostí, služby v e-commerce, zálohy na služby a jejich promítnutí do přiznání a souhrnného hlášení
  6. Přijetí služeb z jiného členského státu – uplatnění DPH u přijatých služeb – z EU i třetích zemí, režim samovyměření – případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování přijatých služeb, časové rozlišení u déletrvajících služeb na konci roku, zvláštní režimy
  7. Služby související s pohybem pracovníků v zahraničí – přijaté služby v EU a ve třetích zemích, možnosti nárokování DPH z přijatých služeb, účtování

Další informace:

Účastníci školení obdrží certifikát o absolvování kurzu a podkladové materiály. Součástí školení je občerstvení a nápoje zdarma.

Místo konání:

BEA centrum, Tř. Kosmonautů 1, Olomouc 779 00

BEA campus se nachází 10 minut pěší chůze z hlavního vlakového nádraží Olomouc. Dostanete se sem také tramvají č. 1, 5 nebo 7 - zastávka Vejdovského.